czwartek, 3 stycznia 2013

Pierwsze koty za ploty - zadania na 2013!

Sama nie wiem co mnie podkusiło żeby założyć tego bloga. Zawsze dużo czytałam, od maleńkości (no ok powiedzmy, ze od starszych lat podstawówki). Na 'starość' nic mi się nie zmieniło.  
Na samym początku chciałabym przeprosić za brak polskich znaków ale Ślubny jakoś się nigdy nie zabrał to skonfigurowania naszych komputerów w 100% do moich potrzeb, wiec muszę się obyć bez polskich zawijasów.
Z początkiem roku stawiam sobie wyzwanie - przeczytać wszystkie zgromadzone w domu książki, które w ten czy inny sposób zakupiłam. 
I tak zaczynam moja wyliczankę (od wydań w formie papierowej):




  • Denis Avey, Rob Broomby "The Man Who Broke into Auschwitz" - jakoś nigdy nie pasuje mi stwierdzenie 'lubię' w odniesieniu do książek, które traktują o getcie lub obozach zagłady. Chciałabym przeczytać, bo książka zapowiada się interesująco. No bo kto przy zdrowych zmysłach zakradałby się do Auschwitz?
  • Markus Zusak "Book Thief" - tym razem fikcyjna historia osadzona w realiach nazistowskich Niemiec. Słyszałam dużo pozytywnych opinii na temat tej książki (nawet Ślubny się zachwycił), trzeba wyrobić sobie własna.
  • Kate Morton "The Forgotten Garden" & "The House at Riverton" - w zeszłym roku przeczytałam "The Distant Hours" tej autorki i mi się spodobała. Zobaczymy czy tendencja się utrzyma.
  • Ewa Stachniak "Katarzyna Wielka. Gra o władzę" - książka wyłowiona w Merlinie. Trochę żałuje, ze nie znalazłam jej jako wydanie na Kindle, ale jest papierowa wersja wiec można poczytać w wannie :) Pasjami czytam książki o Katarzynie Wielkiej. Kobieta, która trzymała wszystkich za odpowiednia część ciała.
  • Maeve Binchy "Nights of Rain and Stars", "Whitethorn Woods" & "The Copper Beech" - nigdy nie czytałam nic autorstwa tej Pani, jednak trochę zachęty ze strony jednej z książkowych blogowiczek i nie mogłam przejść obojętnie obok tego zestawu w księgarni.
Wydania na Kindle:
  • Laurel Corona "Córka markizy"  - i empik i Merlin miały ta książkę wysoko w notowaniach, wiec postanowiłam dać jej szanse. Lubie książki osadzone w czasach arystokracji. Znowu się czuje dzieckiem i przenosze sie do innego swiata.
  • Jane Austin - "The Complete Collection" - wszystkie nowele tej autorki (6) i niedokończona "Sanditon" 
  • Emma Donoghue "Life Mask" - przygodę z ta Pania zaczelam od "The Room" i przepadłam. Nie każda jej książka jest tak samo wciągająca, ale lubię jej styl pisania. Mam nadzieje, ze nie rozczaruje.
  • Audrey Niffenegger "Her Fearful Symmetry" - ta Pani napisala "The Time Traveler's Wife", książkę która została okrzyknięta bestsellerem. Czy słusznie? Hmm to rozprawa na inny wieczór. Ta książka ("Her Fearful Symmetry") trafiła w moje ręce również z polecenia, zobaczymy czy lepsza od poprzedniczki.
  • Jodi Picoult "The Pact" - zakupiona, poniewaz chce się przekonać, czy ta autorka jest zasłużenie (według moich kryteriów) tak opiewana.
  • Anne Bishop "Daughter of the Blood" - pierwsza czesc z Trylogii Czarnych Kamieni. Lubie książki fantasy jeżeli nie są przesadzone
  • Liz Trenow "The Last Telegram" -  znów powrót to dotkniętej wojna Europy :)
  •  Sir Arthur Conan Doyle "Complete Sherlock Holmes Collection"
  •  George R.R. Martin "A Dance with Dragons: Part 2 After the Feast" - juz ostatnia opublikowana cześć Sagi Martin'a 
Trochę tego jest, i jeszcze cala masa w 'przechowalniach' albo 'wish-listach' w paru internetowych sklepach. Najgorsze w tym wszystkim jest to - mam tyle książek, które czekają żeby je przeczytać, a nadal kupuje nowe.

Pozdrawiam wszystkich, jeżeli ktokolwiek tu zajrzy. Jeśli czytaliście, któreś z wymienionych wyżej pozycji - podzielcie się swoja opinia. Bardzo chętnie poczytam / podyskutuje.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz