niedziela, 6 stycznia 2013

Na dworze Henryka VIII - Darcey Bonnette



Darcey Bonnette “Secrets of a Tudor Court”

Powyższa książka jest kolejną pozycją, zakupioną w zeszłym roku w szale zakupowym po otrzymaniu mojego czytnika. Jako, że uwielbiam wszelkie powieści dziejące się na dworze Tudorów i tu się skusiłam (niska cena równie z była dobrą zachętą). Po ostatnich ‘cięższych’ lekturach, miałam ochotę na coś lekkiego, i w tym względzie moje oczekiwania zostały zaspokojone. Nie uwzględniłam tej książki (jak i dwóch kolejnych tej samej autorki) w poprzednim wpisie, ponieważ myślałam, że może to być zbyt 'lekka' lektura.
Tym razem narratorem w świecie Tudorskiego dworu jest Mary Howard (później FitzRoy), druga córka Tomasza Howard, Trzeciego Księcia Norfolk. Towarzyszymy Mary podczas wszystkich lat spędzonych na dworze (w części powieści i poza nim) i zmieniających się żon Henryka VIII. Mary zostaje wpleciona w świat dworskich intryg po raz pierwszy podczas gdy Anna Boleyn zaczęła już swoją drogę 'na szczyt'. Książka napisana w przyjemny sposób. Ani razu nie złapałam się na myśli ‘ile jeszcze stron do końca’.

Uważam, że jak na debiut tej autorki nie jest to zła próba, mimo, że temat żon Henryka i jego dworu poruszany był już wielokrotnie.



Książka przeczytana w ramach wyzwania ‘Z półki 2013’

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz